Zaznacz stronę

 

Nadszedł czas, abyś zaczął zwracać uwagę na małe rzeczy, które robisz na co dzień, bo są one niezwykle istotne. To one Ciebie kształtują. Kaizen to właśnie systematyczne i ciągłe, niewielkie ulepszenia. Duże zmiany wymagają bardzo dużej odwagi. Jeśli nie jesteś na nie gotowy, nic nie szkodzi. Zdobądź się na drobne zmiany, dzięki którym zrealizujesz te większe. Zastanów się jaki NAJMNIEJSZY krok możesz uczynić by osiągnąć to, czego chcesz. Sprawdź czy możesz ten krok🏃‍♂podzielić na jeszcze mniejsze części. Znajdź takie działanie, które możesz zrobić już dziś. Nawet teraz. Co to będzie? Co będzie tak małe, że nie będzie kosztować Cię dużego wysiłku, a przybliży Cię do celu?

Wszyscy ustalamy cele w takim czy innym punkcie. Nowy Rok to najlepsza okazja do zmiany swojego nastawienia mówią psychologowie. Jeżeli tylko wyznaczymy odpowiednie i inspirujące nas cele mamy szansę na całkowitą zmianę nawyków, wizerunku, a nawet życia. Często, staramy się niestrudzenie pracować nad tymi celami, ale bez skutku. W końcu, gdy zdamy sobie sprawę, że przed nami monumentalna przeszkoda, poddajemy się. Dlaczego ludzie poddają się w drodze do sukcesu? Wiele osób, chce odnieść w życiu sukces. Jednak tylko części z nas udaje się to osiągnąć. Na wczesnym etapie drogi do sukcesu ludzie są prawie zawsze entuzjastycznie nastawieni, wszystko wydaje się być możliwe i do zdobycia. Nie mają wątpliwości, że będą w stanie zrobić to co sobie wymarzyli.

W jaki sposób ludzie są w stanie osiągnąć swoje cele, nawet w obliczu pozornie nie do pokonania przeszkód?

Nie wiem jak Wy, ale w moim życiu postawiłem sobie wiele celów, niestety nie zawsze je osiągnąłem i  poddawałem się, ale nie z powodu braku próby ich osiągnięcia. Mimo to, z jakiegoś powodu, rezygnowałem z zaplanowanych celów. Nigdy nie czułem się dobrze, kiedy się poddałem.

Uwolnij się od balastów przeszłości, które ukradkiem zabierają nam energię, i skończ z wyrzucaniem sobie dawnych spraw. To najlepsze, co możesz zrobić.

Wypisz swoje porażki  po to, by je zanalizować, wyciągnąć wnioski, oswoić się z nimi. Popracuj nad nową strategią osiągnięcia swoich celów. Wiem, to brzmi dziwnie, ale problem jest taki, że wiele osób każe sobie osiągać cele ze złości na siebie, a nie z miłości czy szacunku do siebie a to duża różnica. Zachęcam do tego by, podejmując postanowienia i wybaczyć sobie poprzednie niepowodzenia. By nie  poprzez zarzucanie się celami, które po pierwsze nie są możliwe do osiągnięcia w danym czasie, a po drugie wcale nie są nam potrzebne. Zasługujesz na szacunek i miłość nawet, jeżeli nic Ci się nie udało i nawet jeżeli ustawicznie siebie samego rozczarowujesz. Przyjrzyj się swoim celom i postanowieniom z perspektywy współczucia dla siebie samego, usuń nadmiar, który ma ci coś zrekompensować, zostaw tylko to, co byś zrobił, nawet gdybyś był człowiekiem absolutnego sukcesu.

>>> Zrealizuj swoje noworoczne postanowienia – kliknij w linka! <<<

Wytrwałość to jedna z kluczowych cech człowieka sukcesu. Wytrwałość to konsekwentne dążenie do celu.

Wierzę całym sercem w zasadę wytrwałości, ponieważ jest to sedno osiągnięć. Wszyscy ludzie odnoszący sukcesy, którzy osiągnęli wspaniałe rzeczy w ciągu swojego życia, osiągnęli to przez wytrwałość. Nie poddali się. Nawet gdy im się nie udało, wrócili i kontynuowali.

 Uwolnij swoją wyobraźnię.

Kiedy byliśmy dziećmi, pozwalaliśmy, aby nasza wyobraźnia działała bez przerwy. Wielu z nas miało wyimaginowanych przyjaciół i stworzyliśmy całe światy oparte na naszej kreatywności. Wyobrażaliśmy sobie, że jesteśmy królami lub księżniczkami, wojownikami, lekarzami, strażakami itd. To było wyzwalające i bardzo zabawne. W okresie dorastania stawaliśmy się „realistyczni” i zapychaliśmy się z codziennych obowiązków. Przestaliśmy marzyć i nasza wyobraźnia poszła w stan hibernacji. Możemy ponownie obudzić naszą wyobraźnię, uwalniając ją. Możemy zacząć od powrotu do stania się podobnymi do naszych dzieci, dzięki wykorzystaniu naszej wyobraźni do tworzenia i wizualizacji naszych idealnych światów. Możemy wykorzystać naszą wyobraźnię, aby stworzyć możliwości dla siebie.

Żywe wyobrażanie sobie sukcesu jest platformą do wytrwałości. Wytrwałość jest sercem każdej odnoszącej sukcesy osoby, nie trzeba dodawać, że Twoja zdolność wyobrażania sobie marzenia ma wiele wspólnego z Twoimi szansami na sukces. Biorąc pod uwagę, że wszystkie rzeczy w naszym życiu były kiedyś tylko wyobrażone w naszych umysłach, łatwo zrozumieć, dlaczego jest to ważna umiejętność.

Pomyśl o tym przez chwile. Kiedy chcesz kupić samochód, co robisz? Wyobrażasz sobie typ samochodu, który chcesz, prawda?

Jakie myśli przychodzą ci do głowy?

Pewnie myślisz o tym, na co cię stać. Następnie niektóre konkretne marki i modele mogą wpaść w Twoje myśli. Są to prawdopodobnie samochody, które zauważyłeś w przeszłości.

Nagle, odkąd zacząłeś koncentrować się i zwracać uwagę na ten konkretny typ samochodu, zaczynasz go wszędzie widzieć. A kiedy już kupisz ten samochód, możesz prawie przysiąc, że nagle są wszędzie. Czy sprzedaż przypadkowo wzrosła w tym samym czasie, w którym zdecydowałeś się kupić? oczywiście nie, po prostu koncentrowałeś się na tym samochodzie tak długo, że zauważyłeś go wszędzie.

>>> Zrealizuj swoje noworoczne postanowienia – kliknij w linka! <<<

Zawsze zauważamy rzeczy, na które zwracamy uwagę. Gdziekolwiek się koncentrujemy, nasze oko jest podążające za naszym umysłem. Na przykład teraz, gdziekolwiek jesteś, chciałbym, żebyś zamknął oczy. Gdy Twoje oczy są zamknięte (tylko przeczytaj co masz zrobić hihihi), chciałbym, abyś wymienił 3 rzeczy, które są w kolorze brązowym w Twoim otoczeniu.

Zastanawiasz się, dlaczego jak zaczynasz szukać i przypominać kolory przychodzi to z trudem? A po otwarciu oczów automatycznie Twój wzrok wyszukuje danego koloru na którym się skoncentrowałeś. Chodzi o ten element skupienia. Przeważnie w ciągu dnia Twoja uwaga jest rozproszona na wszystkie strony jak promienie słońca. Stan koncentracji niczym lupa skupia te promienie w jednym punkcie.

Jeśli Ty też bawiłeś się kiedyś w przypalanie lupą, to wiesz, że jedynie skupione promienie słońca są na tyle silne aby coś przypalić. Podobnie jest z koncentracją. Osiągniesz swoje cele tylko, gdy skupisz swoją uwagę wyłącznie na jednym zadaniu na raz.

Ta sama koncepcja odnosi się do myślenia negatywnego i pozytywnego. Kiedy koncentrujemy się na negatywach, łatwo jest dostrzec wszystko, co negatywne w danej sytuacji. Kiedy zawodzisz, myślisz o wszystkich złych rzeczach, które Cię otaczają, o braku możliwości lub o tym, że nigdy nie osiągniesz swoich celów. Z drugiej strony, gdy myślisz pozytywnie, widzisz wszystkie pozytywne rzeczy związane z tą samą sytuacją.

Koncentracja

Dlatego odniosłem się do przykładu samochodu, a nawet koloru przedmiotu w twoim pokoju. Tam jest ogromna różnica z powodu skupienia. Kiedy koncentrujesz się na czymś, ma Twoja pełna uwagę i możesz podejść do niego uporczywie. Jednakże, kiedy tracimy koncentracje, możemy utracić naszą zdolność do utrzymywania wytrwałości.

 

Na przykład pomyśl o osobie, która najbardziej Cię pociąga. Gdybym miał zapytać Cię o kolor jej włosów, z pewnością mógłbyś to sobie szybko przypomnieć. Najwyraźniej teraz skupiasz się na tej osobie, ale co z ostatnimi trzema osobami, które minąłeś na ulicy? Gdybym zapytał Cię, jakie są koloru koszule lub spodnie, czy byłbyś w stanie to zapamiętać? Oczywiście byłoby to trudniejsze.

Koncentracja jest droga do wytrwałości. Tak więc, jeśli skupiasz się na utrzymaniu wytrwałości, co jest potrzebne, aby pozostać skupionym? Czy jest jakiś prosty przepis na to? Podczas gdy nic w życiu związane z naszymi długoterminowymi celami nie może być naprawdę sklasyfikowane jako proste lub bezpośrednie, zdecydowanie istnieją metody skupiania się, a z kolei są trwale.

1 – Dowiedz się, czego naprawdę chcesz

Aby osiągnąć wysoki poziom koncentracji, musisz dowiedzieć się, co chcesz. Chodzi mi o to, czego tak naprawdę chcesz. Musisz być dokładny. Na przykład, powiedzmy, że myśl pojawia się w Twoim umyśle i przenosi się do nowego domu. Co się wtedy dzieje? Czy po prostu mówisz sobie: „Chciałbym przenieść się do nowego domu?” nie, to oczywiście nie wszystko. Gdy chcesz się ruszyć, odkryjesz, do jakiego rodzaju miejsca chcesz się przenieść. Może chcesz kupić lub wynająć, może chcesz dom lub mieszkanie. Może chcesz dom z ogródkiem, a może to dom przy plaży.

Gdy zaczynasz odkrywać dokładny typ miejsca, do którego chcesz się przenieść, zwiększasz ostrość obrazu który sobie tworzysz w umyśle. Zaczynasz od zerowania tego, co naprawdę chcesz, udoskonalając je i kształtując w umyśle, dopóki nie uzyskasz dokładnego obrazu tego co sobie stworzysz. W tym momencie zaczynasz przeszukiwać internetowe bazy danych, być może nawet rozmawiając z pośrednikami w handlu nieruchomościami i widząc domy osobiście.

Podobnie, mając inne cele, musisz dokładnie określić, czego chcesz. Mam na myśli, od samego początku do najmniejszego szczegółu. Ludzie, którzy mówią „chcę schudnąć” lub” chcę być obrzydliwie bogaty”, a nawet „chcę podróżować po świecie”, robią sobie krzywdę. Chociaż cele te mogą brzmieć prawdziwie, są po prostu abstrakcyjnymi koncepcjami. Kiedy są abstrakcyjne, są mniej realne i rzadziej osiągalne.

Gdy zorientujesz się, co chcesz, zapisz to. Bądź niezwykle precyzyjny, co chcesz, ale także, kiedy masz zamiar osiągnąć swój cel. Im więcej szczegółów w opisie celu, tym większe prawdopodobieństwo, że go osiągniesz. Jedno badanie wykazało, że masz 42% większe szanse na osiągnięcie celów pisemnych, a nie te tylko wypowiedziane w myślach .

2 – Ciągle przypominaj sobie, dlaczego tego chcesz

Jeśli chcesz pozostać wytrwałym w dążeniu do swoich celów, będąc bardziej skupionym, musisz ciągle przypominać sobie, dlaczego robisz to, co robisz w pierwszej kolejności. Musi mieć silny powód, który cię motywuje. Jeśli jest powierzchowne, możesz o tym zapomnieć.

Głębokie powody są jednym z najlepszych sposobów, aby pozostać skupionym i pozostać wytrwałym. Pomyśl o tym przez chwilę. W przeszłości, kiedy naprawdę czegoś chciałeś i miałeś głęboko zakorzeniony powód, czy zrobiłeś wszystko co Twojej mocy, aby to osiągnąć?

3 – Skoncentruj się na poprawie swoich nawyków

Jeden łatwy sposób na utratę uwagi ma związek z naszym wewnętrznym, zaprogramowanym zachowaniem, znanym również jako nasze nawyki. Kiedy tracimy ostrość, trudno jest pozostać wytrwałym. Cel przenosi się poza centrum uwagi i na tylny palnik. Łatwo jest domyślnie robić to, co robimy codziennie, automatycznie, zwłaszcza gdy jest ciężko.

Kiedy nasze nawyki przeszkadzają nam, łatwo zrozumieć, dlaczego wielu z nas brakuje wytrwałości, aby zobaczyć rzeczy które sobie stawiamy. Łatwo tez zrozumieć, dlaczego tylko 8% osób, które wyznaczyły cele Nowego Roku, faktycznie je zrealizuje. Ogromna liczba czynników społecznych powstrzymuje nas, nie mówiąc już o naszych osobistych myślach, emocjach i zachowaniach.

Pozwól, aby Twoje nawyki stawały się lepsze od Ciebie. Popraw swoje dobre nawyki, budując zestaw kluczowych nawyków, jednocześnie pracując nad porzuceniem złych nawyków.

Obserwuj swoje myśli, stają się słowami. Obserwuj swoje słowa, stają się reakcjami. Obserwuj swoje reakcje, stają się nawykami. Obserwuj swoje nawyki, stają się Twoim charakterem” – Lao Tzu.

Skup się na nawykach. Nawyki kluczowe pomogą dobrać inne dobre nawyki, a także pomogą wyeliminować złe nawyki z twojego życia, np. trening 30 minut każdego ranka jest dobrym nawykiem. Pomaga przynieść inne dobre nawyki, takie jak picie większej ilości wody, przyjmowanie witamin i zdrowe odżywianie.

>>> Zrealizuj swoje noworoczne postanowienia – kliknij w linka! <<<

Kiedy rano ćwiczysz, pomaga ci to również unikać niezdrowej żywności. Jest tu efekt domina w pracy z kluczowymi nawykami. Właśnie dlatego są tak ważne. Nawyki obejmują 45% Twoich codziennych zachowań, tworzenie odpowiedniego zestawu nawyków musi być integralna częścią Twojego życia. W ten sposób jesteś gotowy do podjęcia świata z rozmachem.

4 – Szczere poczucie wdzięczności

Wdzięczność jest kluczem. Kluczowym uczuciem, przy realizowaniu pragnień jest w pierwszej kolejności nauka odczuwania wdzięczności. Za każdym razem, kiedy odczuwasz wdzięczność za to, co masz, wysyłasz do Wszechświata informację o obfitości danej rzeczy, emocji, sytuacji w Twoim życiu i tym samym możesz przyciągnąć więcej tego, co sprawiło Ci taką radość. Nauczenie cieszenia się tym, co już masz, to codzienna praktyka. Większość ludzi nie potrafi na początku wymienić nawet kilku rzeczy, za które może być wdzięczna, a przecież mamy ich tak wiele. Wdzięcznym można być naprawdę za wszystko: że mamy dach nad głową, że ktoś się do nas uśmiechnął, że zjedliśmy coś smacznego, że mamy pracę, za to, że ktoś do nas zadzwonił z miłą informacją, że świeci słońce i wiele, wiele innych.

Kiedy przestajesz uważać, że wszystko Ci się należy, wszystko czego doświadczasz zaczyna być darem, za który odczuwasz wdzięczność, a ta emocja pozwala przyciągnąć więcej tego, za co jesteś wdzięczny do Twojego życia. Kiedy zaczniemy odkrywać, że rzeczywiście jest dobrze tak jak jest i doceniać codziennie zwykłe chwile, czy to miłą rozmowę z napotkaną osobą, czy uśmiech dziecka, to zaczniemy inaczej, lepiej żyć. Bo naszą dotychczasową energię i czas przeznaczony zwykle na narzekanie zamienimy na dostrzeganie dobra wokół nas. I to z wartością dodaną dla naszego samopoczucia i naszego otoczenia.

Wdzięczność wypiera złość i agresję, wdzięczność zajmuje czas, który można byłoby przeznaczyć na pesymistyczne i negatywne emocje. Według Martina Seligmana, twórcy psychologii pozytywnej – wdzięczne osoby doznają więcej pozytywnych emocji, są w mniejszym stopniu narażone na stres i depresję oraz lepiej sobie radzą w życiu. Wszelkie prawa zastrzeżone nie zawsze masz wpływ na to co dzieje się wokół Ciebie, jednak t o od Ciebie zależy, jak na to zareagujesz. Uczucie wdzięczności pozwala spojrzeć Ci pozytywnienie na otaczającą rzeczywistość, redukuje stres, poprawia samopoczucie i relacje z otoczeniem. “Bądź wdzięczny za to, co masz, a będziesz miał tego więcej. Jeśli koncentrujesz się na tym, czego nie masz, nigdy nie będziesz miał wystarczająco dużo”. – Oprah Winfre

Poczuj całkowitą i głęboką wdzięczności za to co masz, to pomoże ci pozostać skupionym a z kolei pozostanie wytrwałym w stosunku do Twoich celów. Kiedy przestajesz być wdzięczny i zaczynasz być wyczulony na rzeczy, wtedy wszystko zmienia się na gorsze. Poświęć 15 minut na zrobienie listy wszystkiego, za co powinieneś być wdzięczny, rób to każdego ranka – to będzie Twoja poranna wdzięczność.

Poranna wdzięczność pozwala skupić się i pozostać wytrwałym, doceniając małe rzeczy  tu i teraz, jednocześnie dążąc do większych rzeczy w przyszłości. Nie zapominaj o swoich nadziejach i swoich marzeniach, ale także nie zapominaj o tym, co masz w tej chwili. Zachowaj ostrość. Rób wszystko, co musisz, aby pozostać na uboczu do swoich celów. Zdecydowanie, nigdy się nie poddawaj bez względu na to, jak długo zajmie Ci spełnienie marzeń.

[su_posts posts_per_page=”5″ tax_term=”5″ offset=”1″ order=”desc” orderby=”rand”]