Zaznacz stronę

Copywriter to jedna z bardziej rozwojowych branż, wymagająca od parającej się nią osoby talentu pisarskiego (którego można się nauczyć) i sporej ilości samozaparcia. Pisanie dobrych tekstów nie jest takie proste, ale jeśli już zdobędziemy stałych klientów, nasze zarobki zrekompensują nam cały proces nauki i samorozwoju.

Jak zacząć swoją przygodę z copywritingiem?

Na początku musisz liczyć się z tym, że będziesz pracować za niewielkie pieniądze, a większą część Twoich tekstów trzeba będzie nawet kilkukrotnie poprawiać. Wszystko jednak przychodzi z czasem. W jaki sposób zostać copywriterem?

  • Po prostu zacznij pisać – Najlepszy będzie blog, najlepiej na temat, który Cię interesuje. Mogą to być także opowiadania lub jakiekolwiek dłuższe formy wypowiedzi. Do pracy powinieneś zabierać się codziennie, pisząc przynajmniej godzinę dziennie.
  • Naucz się pisać bez wzrokowo – Jeśli chcesz zarobić pieniądze, które pozwolą Ci na swobodne przeżycie, musisz nauczyć się pisać wszystkimi palcami, bez wzrokowo.
  • Napisz swój pierwszy artykuł – Początkowe teksty najlepiej pisać przy użyciu platform copywriterskich. Praca w taki sposób pozwoli Ci zarobić pierwsze pieniądze, nabrać doświadczenia i zdobyć kontakty. W późniejszym okresie warto pomyśleć o podjęciu współpracy z firmami.
  • Promuj swoje usługi – Szanujący copywriter powinien posiadać stronę internetową, dotyczącą tego, czym się zajmuje, na której umieści próbki tekstów. Oprócz tego przyda Ci się także Instagram i Facebook.
  • Praca jako copywriter wymaga ogromnej ilości dyscypliny i zaangażowania, gdyż trzeba być na bieżąco z wszystkimi zasadami dotyczącymi tworzenia artykułów przyjaznych dla wyszukiwarek, a te lubią zmieniać się naprawdę często.

 

Jak zostać dobrym copywriterem?

Bycie copywriterem, a bycie dobrym copywriterem to dwie różne rzeczy. Pisać może nauczyć się każdy, ale nie wszyscy będą w stanie robić to tak, by chwycić czytelników za serce (a przy okazji za portfele, gdyż copywriting to w dużej mierze pisanie tekstów, których celem jest mniejsze lub większe wsparcie sprzedaży).

  • Pisz dla ludzi – Wyniki wyszukiwania i zasady SEO to jedno, człowiek to drugie. Nie ma szans na to, by dogodzić każdemu, dlatego czasem warto poświęcić jedno słowo kluczowe po to, by tekst był ładniejszy dla czytelnika.
  • Pisz dla ludzi… znów – Każdy ma swoje problemy i marzenia. Badania wskazują, że skupiamy się na tym, co dotyczy nas samych, ignorując inne treści. Czasem trzeba zejść na ziemię, zrezygnować z chwalenia się i skupić na sprawach przyziemnych, podsuwając ludziom pod nos gotowe rozwiązania.
  • Pisz dla konkretnych ludzi – Żaden artykuł nie jest w 100% uniwersalny. Zamiast próbować dogodzić każdemu w obrębie kilku zdań, skup się na danej grupie społecznej. Dzięki temu dużo łatwiej jest zdobyć zaangażowanych fanów.
  • Pisz językiem korzyści – Każdy człowiek lubi wiedzieć, po co ktoś/coś mu się przyda. Ludzie czytają tylko wtedy, gdy mają do tego ważny powód. Dlaczego tego nie wykorzystać?
  • Używaj prostych słów – Pisząc do człowieka, stosuj najprostsze możliwe słowa, jakie przychodzą CI na myśl, nawet jeśli temat jest wyjątkowo skomplikowany. W taki sposób najłatwiej trafić do zwykłego czytelnika.