Być może zawsze marzyłeś o byciu własnym szefem, ale baliście się założyć własną firmę, ponieważ brakuje wam czasu i pieniądze, a może nie czujesz, że któryś z twoich pomysłów nie jest wystarczająco dobry. Być może boisz się wyruszyć na własną rękę ponieważ boisz się narażać siebie i swoją rodzinę na ryzyko.
 
Dobra wiadomość jest taka, że ​​nigdy nie było łatwiej zostań przedsiębiorcą takim, jakim jest dzisiaj. Internet pomógł zmniejszyć większość barier dla przedsiębiorczości.
Dzisiaj możesz zacznij budować swój biznes, wciąż pracując na etacie i inwestując tylko godzinę lub dwie dziennie, dbając o swój rozwój swojego projektu co umożliwi w późniejszym etapie inwestować więcej czasu. Dodatkowo, dzisiaj masz dostęp do kopalni informacji, które pomogą odniesiesz sukces w formie podcastów, książek, blogów itp. Możesz skorzystaj z doświadczeń i wiedzy innych i wykorzystaj ją aby zbudować projekt znacznie szybciej i bezpieczniej niż wcześniej.
 
 
Jedyny rzeczą, którą musisz osiągnąć, jest zaangażowanie w naukę i chęć włożenia wysiłku w osiągnięcie twoich celów. Koszt założenia i prowadzenia działalności online można rozpocząć już od 500 zł . Wszystko, co musisz kupić, aby założyć firmę są nazwą domeny i usługą hostingową, dla której możesz uzyskać około 55 zł miesięcznie. Reszta będzie zależeć od tego, jaki rodzaj produkt lub usługę, którą zamierzasz sprzedać. Koszty z biznesem klasycznym albo z franczyza  nieporównywalnie niskie.
 
Dzięki firmie internetowej zaleta jest że możesz  pracować z dowolnego miejsca jakiego chcesz, niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na pracę poza domem czy prace kawiarni lub przestrzeni coworkingowej. Możesz wybrać miejsce zamieszkania i masz swobodę prawie całkowicie zorganizować swój harmonogram jak sobie życzysz.
 
Najlepsze jest to, że nie utkniesz w korkach przez cały dzień dojeżdżając do pracy  w godzinach szczytu. A co najważniejsze, twoje wynagrodzenie nie będzie do tego uzależnione, co pracodawca jest skłonny zapłacić.
 
 
Na początku lat 70. napisał Richard Russell, pisarz finansowy artykuł, Idealny biznes . Według Russella ideał działalność obejmowała:
 
• Minimalna siła robocza
 
• Atrakcyjność na całym świecie
 
• Niskie koszty ogólne i inwestycje kapitałowe
 
• Generuje pasywny dochód
 
• Daje ci więcej wolnego czasu
 
• Nie zależy od lokalizacji
 
• Zapewnia spełnienie
 
 
 
Jeśli to nie brzmi dla ciebie jak profesjonalny raj może powinieneś pozostać przy swojej pracy. Jeśli jednak to brzmi jak praca idealna, którą chciałbyś mieć, wtedy biznes online jest idealny na te czasy.
 
Istnieje wiele sposobów zarabiania na życie w Internecie:
 
 
• Zarabianie na blogu
 
• Oferowanie konsultacji lub coachingu
 
• Tworzenie i sprzedaż kursów online
 
• E-książki wydawane samodzielnie
 
• Dołączanie do programów partnerskich
 
• Sprzedaż produktów fizycznych za pośrednictwem eCommerce
 
 
Masz nieograniczone możliwości, aby znaleźć swoją pasję i zrobić udany biznes online, który zapewnia pasywność dochód, który będzie pasował do Twojego stylu życia.
 

Znajdź swoją pasję, znajdź swoją Nisze

Podczas gdy wiele osób chce założyć firmę, powstrzymują się od działania, ponieważ nie wiedzą, jaki rodzaj działalności rozpocząć. Nie wiedząc od czego zacząć, większość ludzi decyduje się pozostać tam, gdzie są i nie podejmować żadnego działania.

Użyj tego równania biznesowego

Jeśli jednak chcesz zrobić skok i zostać online właściciel firmy, znalezienie pomysłu na biznes nie jest  trudne. Pomysł na biznes zazwyczaj wynika z następujących rzeczy równanie:
Temat, którym jesteś zainteresowany + osoby, które lubisz i których chcesz im pomóc + problemy które mają + rozwiązanie, które możesz rozwiązać ich problem w który spakujesz w wybrany produkt lub usługę.

Jeśli masz już pomysł na biznes, wszystko, co musisz zrobić zanim zaczniesz, sprawdź swój pomysł, którego się nauczysz. Jeśli jednak nie znalazłeś jeszcze pomysłu,musisz zacząć zadawać sobie pytania. Najpierw musisz się zastanowić na temat twoich zainteresowań i stylu życia, który masz nadzieję osiągnąć a także zastanawianie się nad swoimi naturalnymi mocnymi stronami i umiejętnościami, które już posiadasz.

Określ, czego nie lubisz w swojej obecnej sytuacji

Musi być jedna lub wiele rzeczy, których nie lubisz w swoim obecna sytuacji. Może nie lubisz braku wolnego czasu w swoim życie, a może to dojazdy do pracy, które Cię bardzo meczą, a może brak wystarczającego dochodu.Konieczne jest precyzyjne określenie, czego potrzebujesz do zmiany swojej sytuacji.
Na przykład jeśli znaczącym problemem jest dla ciebie brak wolnego czasu, nie powinieneś wybierać modelu biznesowego, który będzie wymagał tyle samo czasu, co freelancer. Zamiast tego musisz wybierz model, który wygeneruje pasywny dochód. 

 

Szukasz rozwiązania na zarabianie z domu?

Poznasz innowacyjny, skuteczny system który większość pracy wykona za Ciebie

 

Dowiedz się, jakie są Twoje główne zainteresowania

Oczywiście będą więcej tematów i działań przemawiający do ciebie niż inni. Prawdopodobnie są specyficzne tematy rozmów, w których czujesz się bardziej entuzjastycznie, oraz prawdopodobnie są pewne przedmioty, które chcesz poznać więcej na ich temat. Jeśli planujesz na przykład utworzyć blog, musisz wymyślić temat, o którym możesz napisać każdego dnia, bez nudy. Aby to ustalić, będziesz musiał zadać sobie następujące pytania:

• Do której sekcji księgarni kierujesz się najpierw?

• Kiedy czekasz w gabinecie lekarskim, jakiego rodzaju
czasopisma czytasz?

• Które kanały telewizyjne oglądasz najczęściej?

• Jakie wiadomości czytasz online?

• Które zajęcia najbardziej podobały Ci się w szkole?

• W jakich wolnych chwilach lubisz się angażować?

• Czy są jakieś strony internetowe, które lubisz przeglądać?

Oczywiście koniecznie wybierz interesujący Cię temat ponieważ stanie się częścią twojego codziennego życia, ponieważ jeśli tego nie zrobisz, wkrótce się znudzisz. Z czasem możesz odkryć, że twój zainteresowania są nieco inne niż początkowo sądziłeś.Czasami są to zajęcia, które lubisz bardziej jako hobby ale niekoniecznie jako praca. Jeśli nie jesteś w stanie wymyślić czegoś, co Cię interesuje, to właśnie to czas na odkrywanie.  Wyjdź i weź udział w nowych zajęciach, weź udział wydarzenia, na które zwykle nie chodziłbyś i poświęcił trochę czasu nauczyć się nowej umiejętności. Bądź też ciekawy ludzi, których spotykasz. Zapytać im o ich pracy, projektach i zainteresowaniach. To może być trochę początkowo niewygodne, ale będzie to coś, co ci pomoże generować nowe pomysły.

 

Określ swoje naturalne silne i słabe strony

Ważne jest, aby nie myśleć o słabości jako o braku umiejętności, ponieważ możesz nauczyć się nowych umiejętności. Twoje „naturalne” słabości to aspekty, w których czujesz się mniej swobodnie. Na przykład masz dobrze rozwinięte poczucia estetyki lub walczysz z byciem  zorganizowanym.
Aby odnieść sukces w nowym przedsięwzięciu biznesowym online, musisz przyjąć sposób myślenia o rozwoju i chęć pracy nad sobą.

Najprawdopodobniej odniesiesz sukces w życiu, jeśli wykorzystasz swoje talenty w pełnym zakresie. Podobnie, będziesz mniej problemów, jeśli wiesz, jakie są twoje słabości i jeśli pokonasz te słabości, aby nie miały znaczenia w pracy, którą wykonujesz.Jak więc zajmujesz się identyfikowaniem tych mocnych i słabych stron oraz analizowaniem szans i zagrożeń, które z nich wynikają? Analiza SWOT to przydatna technika, która pomaga to zrobić.

Nazwa SWOT to akronim utworzony z pierwszych liter wyrazów, które określają cztery kategorie czynników strategicznych. Litera „S” odpowiada angielskiemu słowu Strengths, czyli mocnym stronomPod literą „W” kryje się angielskie Weaknesses oznaczające słabe strony, natomiast „O” oznacza Opportunities, czyli szanse. Ostatnia w nazwie jest litera „T”, która jest skrótem od Threats, czyli zagrożeń.

Tym, co sprawia, że technika ​​SWOT jest szczególnie potężna jest to, że przy odrobinie przemyślenia może pomóc ci odkryć możliwości, których inaczej byś nie zauważył. Rozumiejąc swoje słabości, możesz zarządzać zagrożeniami, które mogłyby zaszkodzić Twojej zdolności do poruszania się do przodu.

Jeśli spojrzysz na siebie, korzystając ze struktury SWOT, możesz zacząć oddzielać się od swoich rówieśników i dalej rozwijać wyspecjalizowane talenty i umiejętności, których potrzebujesz, aby rozwijać swoją karierę i pomagać w osiąganiu osobistych celów.

Jak korzystać z narzędzia
Aby wykonać osobistą analizę SWOT, najpierw wydrukuj nasz bezpłatny arkusz i zapisz odpowiedzi na następujące pytania.

Silne strony
Jakie masz zalety, których inni nie mają (na przykład umiejętności, certyfikaty, wykształcenie lub kontakty)?
Co robisz lepiej niż ktokolwiek inny?
Do jakich zasobów osobistych możesz uzyskać dostęp?
Co inni ludzie (a zwłaszcza twój szef) postrzegają jako twoje mocne strony?
Z którego osiągnięć jesteś najbardziej dumny?
Jakie wartości wierzysz w to, że inni nie przejawiają się?
Czy należysz do sieci, w którą nikt inny nie jest zaangażowany? Jeśli tak, jakie masz kontakty z wpływowymi ludźmi?
Zastanów się nad tym z własnej perspektywy iz punktu widzenia ludzi wokół ciebie. I nie bądź skromny ani nieśmiały – bądź tak obiektywny, jak tylko możesz. Znając i wykorzystując swoje mocne strony, możesz być szczęśliwszy i bardziej spełniony w pracy. 

A jeśli nadal masz trudności ze zidentyfikowaniem swoich mocnych stron, zapisz listę swoich osobistych cech. Mam nadzieję, że niektóre z nich będą atutami!

Wskazówka:
Pomyśl o swoich mocnych stronach w stosunku do ludzi wokół ciebie. Na przykład, jeśli jesteś świetnym matematykiem, a ludzie wokół ciebie są również świetni z matematyki, to prawdopodobnie nie będzie to siła w twojej obecnej roli – może to być konieczność

Co ludzie wokół ciebie postrzegają jako twoje słabości?
Czy jesteś całkowicie pewien swojego wykształcenia i umiejętności? Jeśli nie, gdzie jesteś najsłabszy?
Jakie są twoje negatywne nawyki pracy (na przykład, czy często się spóźniasz, jesteś niezorganizowany, masz krótki temperament lub słabo radzisz sobie ze stresem)?
Czy masz cechy osobowości, które powstrzymują cię w swojej dziedzinie? Na przykład, jeśli musisz regularnie organizować spotkania, głównym problemem jest obawa przed wystąpieniami publicznymi.
Ponownie rozważ to z perspektywy osobistej / wewnętrznej i perspektywy zewnętrznej. Czy inni widzą słabości, których nie widzisz? Czy współpracownicy konsekwentnie osiągają lepsze wyniki w kluczowych obszarach? Bądź realistą – najlepiej jak najszybciej stawić czoła nieprzyjemnym prawdom.

Możliwości
Jakie nowe technologie mogą ci pomóc? Czy możesz uzyskać pomoc od innych lub od ludzi za pośrednictwem Internetu?
Czy Twoja branża się rozwija? Jeśli tak, jak możesz skorzystać z obecnego rynku?
Czy masz sieć strategicznych kontaktów, które mogą Ci pomóc, lub oferują dobre porady?
Jakie trendy (zarządcze lub inne) widzisz w swojej firmie i jak możesz je wykorzystać?
Czy któryś z twoich konkurentów nie robi czegoś ważnego? Jeśli tak, czy możesz skorzystać z ich błędów?
Czy w Twojej firmie lub branży istnieje potrzeba, której nikt nie zaspokaja?
Czy Twoi klienci lub dostawcy narzekają na coś w Twojej firmie? Jeśli tak, czy możesz stworzyć okazję, oferując rozwiązanie?
Przydatne możliwości możesz znaleźć w:

Imprezy sieciowe, zajęcia edukacyjne lub konferencje.
Kolega wyjeżdżający na dłuższy urlop. Czy możesz podjąć się realizacji niektórych projektów tej osoby, aby zdobyć doświadczenie?
Nowa rola lub projekt, który zmusza Cię do nauki nowych umiejętności, takich jak wystąpienia publiczne lub stosunki międzynarodowe.
Ekspansja lub przejęcie firmy. Czy masz określone umiejętności (jak drugi język), które mogą pomóc w tym procesie?
Co ważne, spójrz na swoje mocne strony i zadaj sobie pytanie, czy te otwierają jakieś możliwości – i spójrz na swoje słabości 

Zidentyfikuj swoją niszę i idealnego klienta

Zanim przejdziemy do faktycznego rodzaju działalności, którą powinieneś zacząć (produkt oparty na usługach, produkt cyfrowy itp.), Poświęćmy chwilę na wykreowanie twojego idealnego klienta, a także jaką wyjątkową wartość możesz mu zapewnić, jakiej nikt inny nie może zapewnić.

Uwaga: aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje o tym, co oznacza identyfikacja idealnego klienta, sprawdź następujący post:

Grupa docelowa jako najważniejszy element strategii marketingowej

Wybierz konkretną niszę firmy i skoncentruj swoją strategię na atrakcyjności dla tego konkretnego rodzaju klienta. Zawsze możesz rozwinąć się później, ale skupienie się na potrzebach konkretnej osoby jest najlepszym sposobem na rozpoczęcie działalności i zbudowanie firmy, którą uwielbia niszowa grupa klientów.

Co sprawia, że ​​Twój idealny klient jest wyjątkowy?

Jakie są ich cele i ambitne?

Ich nadzieje i aspiracje?

Ich wyzwania i zmartwienia?

Ich problemy i potrzeby?

Porozmawiaj z jednym ze swoich starych klientów i dowiedz się o ich specyficznych potrzebach!

Dlaczego kupują

Aby złagodzić ból?

Aby nauczyć się czegoś nowego?

Tylko dla zabawy?

Na jakie potrzeby masz idealne rozwiązanie?

W tym miejscu możesz powiązać określone umiejętności z konkretnymi potrzebami i punktami bólu klientów

Jakie wyniki uzyskują od Ciebie klienci?