Od wybuchu koronawirusa firmy na całym świecie stoją w trudnej sytuacji. Z powodu przestojów na całym świecie prawie żadna firma nie może funkcjonować na normalnych zasadach rynkowych. Wielu już zaczęło zwalniać pracowników. I nikt nie może przewidzieć, jak długo to potrwa. Oczywiście to wszystko jest konieczne. W takich czasach zdrowie ma najwyższy priorytet. Teraz, jeśli jesteś właścicielem firmy, możesz zastanawiać się, jak Twoja firma może przetrwać w trudnych czasach.

To nie pierwszy kryzys, jaki widzimy. Epidemie i recesje zdarzały się wcześniej. Ale na pewno ten globalny kryzys zmieni sposób, w jaki pracujemy w perspektywie długoterminowej. Jako właściciel firmy możesz czuć się odpowiedzialny za własne bezpieczeństwo, rodzinę i pracowników. Co więc możesz zrobić teraz, aby sytuacja była nieco lepsza dla wszystkich? W tym artykule przedstawiono niektóre modele biznesowe z pewnymi możliwościami i strategiami poprawy, które działają dla prawie każdego rodzaju działalności.

Są to strategie, które możesz od razu wdrożyć. Wiadomości i regulacje zmieniają się teraz szybko. To, co działa dzisiaj, jutro może być mniej skuteczne. Ale to zbiór wskazówek, które działały dla innych i które są ponadczasowe.

Ciężkie czasy wymagają twardych środków

Takie trudne czasy oznaczają przede wszystkim jedno – nie możesz działać tak, jak kiedyś. Nadszedł czas na elastyczność i dostosowanie. Teraz jest czas, aby przyspieszyć i działać. Może to również oznaczać, że musisz wystąpić jako lider w swojej społeczności. Wasze dzieci, rodzice, rówieśnicy – być może będą musieli teraz na was polegać, ponieważ są zmartwieni i niespokojni.

W trudnych czasach najlepiej zachować spokój i skupienie. Jeśli zachowasz spokój, być może zobaczysz okazję w kryzysie. W zależności od firmy może to być łatwiejsze lub trudniejsze, ale zwycięży opanowanie. Czas na kryzys wymaga również twardych środków. Możesz pracować dzień i noc. Może być konieczne anulowanie projektów lub zaoszczędzenie pieniędzy w innym miejscu. Lub możesz uzyskać pomoc od banku. Jeśli Twoje środki do życia są zagrożone, nadszedł czas, aby zapiąć pasy i uzyskać wyniki. Możesz odpocząć później. Omówmy teraz konkretne strategie radzenia sobie w trudnych czasach.

W trybie online

Jest to pierwsza rzecz, którą wiele firm już robi. Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, najlepiej jest, jeśli jak najwięcej osób może pozostać w domu. Dlatego wiele firm – nawet wielkie korporacje – poprosiły swoich pracowników o przejście do domowego biura. Jeśli do tej pory Twoja firma opierała się na narzędziach offline, nadszedł czas na zmianę. Wiele firm zaczyna wykorzystywać Internet.

Umożliwia pracownikom dostęp do wszystkiego, czego potrzebują z domu. Ten rodzaj strategii biznesowej od pewnego czasu rośnie. Ale teraz przejdziemy do tego modelu jeszcze szybciej. Coraz więcej firm zauważa, jak łatwo jest mieć pracowników pracujących zdalnie. To faktycznie oszczędza czas i koszty. Może nie możesz teraz przenieść całej firmy do Internetu. Zależy to w dużej mierze od modelu biznesowego, wielkości firmy i wielu innych czynników. Ale teraz jest czas na rozpoczęcie. Ponieważ nawet po zakończeniu kryzysu większość firm nie wróci do „normalności”. Jesteśmy przekonani, że niektóre formy naszej działalności zmieniają się na zawsze.

Sprzedawaj programy online

Koronawirus jest najbardziej niebezpieczny dla osób starszych, które wcześniej chorowały. To tragiczne, ale oznacza również, że wielu zdrowych ludzi utknęło w domu. I ci ludzie się nudzą. Właśnie dlatego teraz poświęcają czas na naukę czegoś nowego. Jeśli więc sprzedajesz kursy lub szkolenia online, możesz pokryć swoje rachunki. Możesz nawet zauważyć wzrost sprzedaży, ponieważ więcej osób ma czas na zarejestrowanie się. Dostęp do wiedzy jest tak cenny jak zawsze i może nawet wzrosnąć po zakończeniu wyłączeń. Coraz więcej osób chce się kształcić, aby być przygotowanym na wypadek, gdyby coś takiego miało się powtórzyć. Najlepsze programy online do sprzedaży teraz? Wszystko, co uczy ludzi nowych umiejętności. Wszystko, co przygotuje ich do dalszej pracy zdalnej. Większość szkół też jest zamknięta. Firmy, które sprzedają oprogramowanie i programy do nauki dla dzieci i młodzieży, również radzą sobie całkiem dobrze. Odtąd możemy spodziewać się o wiele więcej nauki online. Prawdopodobnie jest to system, który pozostanie i stanie się jeszcze silniejszy.

Edukuj swoich odbiorców

Przydatny content marketing bardzo dobrze sobie teraz radzi. Ludzie chcą codziennie informować o kryzysie. Jeśli Twoja firma może dostarczyć cennych informacji, budujesz zaufanie wśród odbiorców. Być może ten model biznesowy nie od razu generuje przychody, ale na dłuższą metę zyskasz na tym. Nawet jeśli nie ma kryzysu, ludzie polegają na mediach społecznościowych. Coraz więcej osób sprawdza Facebook i Instagram zamiast oglądać wiadomości. Tak czy inaczej, chcesz mieć przydatne i edukacyjne treści. Jeśli zaczniesz od treści teraz, możesz odżywić swoją publiczność i szybciej dotrzeć do siebie po zakończeniu kryzysu.

Bądź pomocny, a nie sprzedażowy

Niektóre firmy radzą sobie bardzo dobrze w tych trudnych czasach, po prostu będąc pomocnymi. Tworzą platformy internetowe, w których ludzie mogą się komunikować. Niezależnie od tego, czy w swoim portfolio masz jeden czy tysiąc produktów, zawsze powinieneś przeprowadzać badanie potrzeb klienta. Dzięki niemu dowiesz się co tak naprawdę jest ważne dla Twojego klienta.

Pozwoli Ci to przedstawić ofertę jako spełniającą oczekiwania klienta i przynoszącą mu spodziewane korzyści.  Może to nie od razu dać ci pieniędzy, ale jest to przydatne i zwiększa zaufanie. Nawet po kryzysie ludzie będą pamiętać to, co zrobiłeś. Ciężkie czasy jak ten pozwalają pokazać charakter. Pokaż publiczności, jakie są twoje wartości, działając na nie.

Wydarzenia wirtualne

Bądźmy szczerzy, branża wydarzeń nie radzi sobie teraz tak dobrze. Koncert, teatry i inne ważne wydarzenia są anulowane. Wiele firm traci sponsorów, ponieważ jest to po prostu zbyt ryzykowne. Ale poddanie się nie jest opcją. Dlatego niektóre firmy przyglądają się wirtualnym wydarzeniom. Pozwoli to odwiedzającym cieszyć się niektórymi częściami wydarzeń i komunikować się ze sobą.

W przeciwieństwie do wszystkiego, co znaliśmy wcześniej. Ale to dokładnie pokazuje, jak wykorzystać okazję z kryzysu. Wiele ważnych wydarzeń zostało anulowanych, co oznacza ogromną utratę dochodów. Ale się nie poddają. Zamiast tego szukają sposobów na zorganizowanie wirtualnego wydarzenia.. Kultura emigruje do internetu. Muzycy w dobie koronawirusa zaczną masowo koncertować w domach i na balkonach 🙂 Portale internetowe rosną w siłę, stawiają na własne treści coraz lepszej jakości, bo to jest dzisiaj klucz do uwagi i portfeli klientów. Użytkowników internetu przybywa.

Szukasz rozwiązania na zarabianie z domu?

Poznasz innowacyjny, skuteczny system który większość pracy wykona za Ciebie

 

Szkolenia online

Jeśli jesteś trenerem, który widział klientów w twoim biurze, możesz łatwo przejść na szkolenia online. To ogromna szansa, ponieważ wiele osób ma teraz czas i potrzebę coachingu. Może to nawet działać w terapii online. Niektórzy trenerzy stwierdzili, że w ostatnich tygodniach mieli więcej spotkań coachingowych. Robienie coachingów online naprawdę oszczędza czas ciebie i twoich potencjalnych klientów, ponieważ nikt nie musi dojeżdżać do pracy.

Wielu trenerów już działa wyłącznie online. W ten sposób możesz pracować z klientami z całego świata. To oczywiście znacznie większa publiczność niż praca lokalna. Jeśli jesteś osobistym trenerem lub terapeutą, Twoja praca jest teraz bardzo potrzebna. Ludzie są zestresowani i niespokojni. Dzięki coachingowi online mogą uzyskać pomoc bez wychodzenia z domu.

Pokaż, że ci zależy

Jeśli jesteś firmą lokalną i możesz regularnie prowadzić działalność, oto, co chcesz zrobić. Zwracaj szczególną uwagę na higienę i często odkażaj biuro lub przestrzeń roboczą. W Estonii istniał lokalny biznes taksówkowy. Niewiele osób korzysta obecnie z taksówek. Ale firma zyskała dobrą reputację, ponieważ trzymali rękawice i inne wyposażenie ochronne w każdym samochodzie.

Zasadniczo sygnalizowali, że dbają o swoich klientów. Jeśli będą potrzebować taksówki w ciągu najbliższych kilku tygodni, na kim będą polegać? Są szanse na biznes, w którym czują się najbezpieczniej.

Budować relacje

Aby teraz poradzić sobie z trudną sytuacją, czas skupić się na budowaniu relacji z odbiorcami. Niektóre z powyższych przykładów dokładnie to robią. Koncentrują się na wartości, tworzą przydatne treści i pokazują, że im zależy. W złych czasach firmy, które mają twarz, radzą sobie lepiej niż firmy, które chowają się za logo. Pokaż publiczności, kim jesteś i za czym stoisz. Może nie mogą teraz kupić od ciebie, ale zapamiętają cię po zakończeniu kryzysu. Czasami po prostu obecność jest najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić.

Produkty zdrowotne

Obecnie w branży  zdrowotnej otwiera się całkiem sporo możliwości. Bardziej niż kiedykolwiek ludzie martwią się o swój układ odpornościowy. Nawet po zniknięciu wirusa świadomość zdrowia pozostanie. Jeśli teraz sprzedajesz produkty zdrowotne, nadszedł czas, aby przyspieszyć. Alternatywne opcje zdrowia będą prawdopodobnie bardziej popularne. To zdecydowanie długoterminowa gra, ale będzie widoczna. Po globalnej pandemii ludzie będą bardziej świadomi swojego zdrowia niż kiedykolwiek wcześniej.

Mimo, że produkty ekologiczne są drogie, to zapotrzebowanie na nie stale rośnie, szczególnie na terenach dużych miast, powyżej 100 tys. mieszkańców. Na początku możliwe, że krociowych zysków nie będzie, ale dochody zapewne będą stopniowo rosnąć. Jest to biznes przyszłościowy. Pomocnym rozwiązaniem w branży zdrowej żywności jest franczyza. Jest to sposób na prowadzenie biznesu dla osób, które mają kapitał, ale nie mają pomysłu, ani doświadczenia. Na rynku jest kilka sieci franczyzowych.

 

Używaj swojej osobistej marki jako swojej firmy

Jednym z najlepszych modeli biznesowych, jakie możesz mieć w dobrych lub złych czasach, jest Twoja osobista marka. Marka osobista oznacza, że ​​jako właściciel firmy reprezentujesz cały biznes.  Udzielaj porad na YouTube i innych kanałach mediów społecznościowych. To przewaga konkurencyjna. Czemu? Ponieważ nawet jeśli zdecyduje się wypróbować nowe przedsięwzięcie biznesowe, nadal ma swoją osobistą markę.

  Twoja osobista marka to Twoja reputacja. Umożliwia kontakt z publicznością na poziomie ludzkim. Ludzie nie kupują produktów, oni kupują ludzi. Może pamiętasz czas, w którym coś kupiłeś, tylko dlatego, że sprzedawca był miły? To idealny przykład osobistej marki. Po prostu chciałeś poczuć się związany z innym człowiekiem. Kiedy masz osobistą markę, coś reprezentujesz. Ludzie o podobnych wartościach czują się z tobą związani.

W ciężkich czasach – bądź silny i działaj szybko

W trudnych czasach ludzie potrzebują odpowiedzialnych liderów. Dotyczy to zarówno odbiorców, jak i pracowników. Więc jeśli masz tę osobistą markę i coś reprezentujesz, ludzie naturalnie się do ciebie zwrócą. Chcesz także zachować elastyczność i szybko podejmować decyzje w takich czasach. Nowe zmiany pojawiają się prawie codziennie i musisz je szybko dostosować.

Prawdopodobnie musisz też pracować ciężej niż kiedykolwiek wcześniej. Teraz nie czas na odpoczynek. Jeśli chodzi o zespół – ale także odbiorców – komunikacja ma kluczowe znaczenie. Powiedz im o swoich kolejnych krokach. Komunikuj, jak chcesz iść do przodu. Przejrzysta komunikacja zapewnia ludziom jasność. A jasności potrzebujemy wszyscy w trudnych czasach. Zasadniczo jesteś nie tylko właścicielem firmy. Występujesz jako lider.

Skoncentruj się na grze długoterminowej

Większość firm cierpi teraz. Mimo to, jako właściciel firmy lub freelancer, prawdopodobnie lepiej Ci się robi, niż jako pracownik. Jako właściciel firmy masz kontrolę nad swoimi dochodami. Działania, które teraz podejmujesz, muszą być korzystne dla Twojej firmy na dłuższą metę. Może więc musisz anulować wydarzenie lub nie kupować nowych produktów dla określonego produktu.

Zamiast tego wykorzystujesz pozostałe pieniądze, aby zainwestować w siebie. Najlepiej pod Twoją osobistą marką. Zacznij budować strategię już teraz, abyś był gotowy, gdy tylko najgorszy kryzys minie. W tej chwili cofnij się o krok, aby później zrobić duży skok. Skoncentrowanie się na grze długoterminowej oznacza również zastanowienie się, jak będzie wyglądało po zakończeniu kryzysu. Jeśli zwolnisz teraz wszystkich swoich pracowników, jak pójdziesz dalej? Jeśli teraz wywrzesz na nich ekstremalną presję, jak będą mogli ci później zaufać? W trudnych czasach łatwo jest stracić panowanie nad sobą i rozładować stres na innych. Ale to nie jest sprytne dla twojej firmy na dłuższą metę.