Kluczem do rozkręcenia dochodowego biznesu jest ustalenie odpowiednio przemyślanego, skutecznego planu działania. Dotyczy to zarówno nowicjuszy stawiających swoje pierwsze kroki w branży, jak i doświadczonych biznesmenów. Ci pierwsi mogą w ten sposób dogonić działania konkurencji, a pozostali są w stanie wzmocnić rentowność swojego biznesu, zyskać przewagę nad konkurencją oraz przyciągnąć znacznie więcej klientów. 

Skuteczny system budowy biznesu

Odpowiednio rozbudowany, dynamiczny model biznesowy pozwala na osiągnięcie znakomitych efektów nawet w kilkadziesiąt dni, niezależnie od wielkości biznesu. Dobra strategia sprawdza się zarówno w przypadku małych firm, jak i potężnych przedsiębiorstw. Różnica polega jedynie na skali. Jednak niezależnie od poziomu zaawansowania, podczas realizowania planu biznesowego zawsze pojawiają się jakieś problemy. Działania związane z marketingiem wymagają bardzo dużej wiedzy, którą opanować powinni nie tylko początkujący, ale również osoby posiadające rozbudowane firmy, zatrudniające wielu ludzi oraz obracające bardzo dużymi pieniędzmi. Głównym celem działania jest przede wszystkim szukanie nowych, lepszych rozwiązań. Jednym z nich jest niezawodny, skuteczny system budowy biznesu, który pozwala na uzyskanie znacznej przewagi nad innymi. Stosowanie się do tego typu strategii to niemal automatyczny biznes. Warto jednak rozwijać go samodzielnie, szukać różnych informacji w internecie oraz sprawdzać swoje umiejętności w praktyce.

Systemy umożliwiają robienie wszystkich tych rzeczy i nie tylko.

Ale najpierw, czym jest system?

System jest zdefiniowany jako zestaw procesów, narzędzi, ludzi i strategii, które wszystkie razem działają w celu rozwiązania problemu lub osiągnięcia celu.

Ponieważ system może obejmować wszystko, od wykonywania prostych zadań (np. Wysyłanie biuletynów e-mailowych) po kończenie bardziej skomplikowanych projektów (np. Tworzenie automatycznych ścieżek sprzedaży), prawdopodobnie masz już skonfigurowane własne systemy biznesowe.

Ale w ten sam sposób, w jaki istnieją dobre systemy i są świetne systemy, są też złe systemy lub takie, które są niepotrzebne, przynoszą efekt przeciwny do zamierzonego, zbyt drogie lub zbyt czasochłonne.Tak więc, gdy tylko masz jakiś sposób robienia rzeczy, to samo w sobie jest systemem. To tylko kwestia uczynienia twojego systemu najbardziej usprawnionym, wydajnym i efektywnym, który może być oparty na celach biznesowych.

Zidentyfikuj swoje działania biznesowe

Systemy są w różnych kształtach i formach, więc skorzystaj z okazji, aby udokumentować działania podejmowane w celu prowadzenia firmy. Mogą to być czynności, które wykonujesz regularnie (np. publikowanie postów na blogu, wysyłanie biuletynów e-mail, przechodzenie do rozmów z klientami) lub pojedyncze działanie, które Twoim zdaniem powtórzysz w przyszłości (np. prowadzenie spotkań online internetowego, uruchomienie produktu, napisanie ebooka).Aby pomóc Ci dodać więcej struktury do swoich systemów, kategoryzuj swoje działania pod względem funkcji biznesowych: Operacje, Sprzedaż i Marketing oraz Finanse.

01. Operacje

Działania operacyjne są tym, co robisz na zapleczu swojej firmy. Przykłady obejmują planowanie biznesowe i ustalanie celów, zarządzanie projektami, zarządzanie pocztą e-mail, prowadzenie spotkań, utrzymanie strony internetowej itp.

02. Sprzedaż i marketing

Działania sprzedażowe i marketingowe służą do przyciągania i konwersji klientów. Przykładami są content marketing, email marketing, automatyczne ścieżki sprzedaży, partnerstwa partnerskie, reklama, premiery produktów itp.

03. Finanse

Działalność finansowa obejmuje to, co robisz ze swoimi pieniędzmi. Przykładami są księgowość, składanie podatków, listy płac, wypłaty dla partnerów itp.

Zidentyfikuj sposoby ulepszenia systemu
Pamiętasz, jak zdefiniowaliśmy system jako sposób rozwiązania problemu lub zakończenia procesu? Teraz wyobraź sobie wynik, na które chcesz i odpowiedz:

Co chcesz, aby Twój system dla Ciebie zrobił?

Czy chcesz, aby Twój system szybciej zakończył proces? Czy usprawnić lub zautomatyzować? Czy chcesz zmniejszyć obciążenie pracą i zwolnić czas? Czy chcesz, aby ten proces zarabiał więcej dla firmy lub zjadał mniej wydatków? Następnie pracuj wstecz od celu, korzystając z tego prostego środowiska, które stworzyłem, aby pomóc ci w przeprowadzeniu burzy mózgów na temat sposobów ulepszenia systemu. Działa jak lejek, którego można użyć do filtrowania wszystkich zadań, dopóki nie pozostaną tylko te, które najlepiej wykorzystują Twój czas, energię i inne zasoby:

01. Usuń

Co możesz wyeliminować z systemu, ponieważ zadania, narzędzia, ludzie lub strategie są czasochłonne, niepotrzebne, zbędne, przestają być istotne lub przestają być produktywne?

02. Odrocz

Które aspekty systemu mogą być pomocne, ale tak naprawdę nie muszą być teraz częścią systemu? (Np. Wyprzedaże związane z wprowadzeniem produktu na rynek, grafiką do wiadomości e-mail, zatrudnieniem menedżera reklam na Facebooku itp.)

03. Automatyzacja

Jakie zadania można zautomatyzować za pomocą oprogramowania, aplikacji lub innych narzędzi? Czy nadszedł czas na przejście z bezpłatnych narzędzi na płatne, aby uzyskać dostęp do większej liczby funkcji? Czy masz dwa narzędzia do wykonywania zadań, które zamiast tego można wykonać za pomocą jednego narzędzia?

04. Delegat

Jakie zadania nie są najlepszym wykorzystaniem twojego czasu, energii, umiejętności lub wiedzy? Jakie frustrują cię zadania? Jakie zadania nie lubisz wykonywać? Często są to zadania, które powinieneś delegować lub zlecać na zewnątrz innym.

05. Konsolidacja

Biorąc pod uwagę wszystkie pozostałe zadania, czy można je skonsolidować lub podzielić na partie, aby można je było wyeliminować jeden po drugim, szybciej? (Np. Odpowiadanie na komentarze, odpowiadanie na e-maile, pisanie postów na blogu, planowanie postów w mediach społecznościowych itp.)

Innym sposobem na pomoc w określeniu sposobów ulepszenia systemów jest krytykowanie każdego z czterech komponentów osobno.

Proces

  • Czy wszystkie etapy procesu są konieczne, czy powinienem usunąć niektóre z nich?
  • Czy wszystkie etapy procesu są wykonywane we właściwej kolejności?
  • Czy wszystkie etapy procesu generują pożądane wyniki?

Przybory

  • Czy narzędzia, których używam do pracy, są najlepsze w oparciu o cenę, wydajność i konserwację?
  • Czy istnieją bardziej wyrafinowane narzędzia, które mogłyby lepiej służyć mojej firmie?
  • Czy istnieją tańsze narzędzia, które mogłyby wykonać zadanie lepiej lub szybciej?

Ludzie

  • Czy właściwe osoby odpowiadają za właściwe zadania?
  • Czy muszę zatrudniać więcej osób, czy zatrudniam więcej niż potrzebuję?
  • Kto i jak może wziąć na siebie większą odpowiedzialność?

Strategie

  • Czy są inne strategie, które mógłbym wdrożyć, aby moja firma działała lepiej i generowała większe zyski?
  • Które 20% moich strategii przynoszą 80% moich wyników?
  • Czy moje strategie faktycznie działają?

 

Szukasz rozwiązania na zarabianie z domu?

Poznasz innowacyjny, skuteczny system który większość pracy wykona za Ciebie

Wartość Klienta w Czasie

Istnieją trzy podstawowe sposoby rozwoju firmy. Zwiększenie liczby klientów, średniej wartości transakcji każdego klienta oraz liczby jego transakcji. Czynniki te określa się wskaźnikiem Wartości Klienta w Czasie, czyli CLV. Wskaźnik ten opisuje średnią ilość pieniędzy pozostawionych przez jednego klienta, w trakcie korzystania z usług firmy. Pozwala także na określenie aktualnego statusu firmy oraz możliwych efektów jej działania w przyszłości. Dzięki wskaźnikowi CLV na biznes spojrzeć można kompleksowo. Wszystkie jego elementy są równie ważne, dlatego muszą współpracować ze sobą oraz funkcjonować w ścisłej harmonii. Decydując się na skorzystanie z usługi, każdy klient zaczyna uczestniczyć w złożonym, zsynchronizowanym procesie, który doprowadzi go do dokonania zakupu. Na każdym z etapów wciąż można jednak coś usprawniać i zmieniać. Dzięki temu klient kupuje więcej, a tym samym zwiększają się również przychody firmy. W ten sposób wyeliminować można najczęściej popełniane błędy oraz szybko ograniczyć straty. Aby biznes odniósł sukces, muszą zostać spełnione określone, podstawowe działania. Każdy z tych elementów jest równie ważny, ponieważ działają one na siebie bezpośrednio i wpływają na osiągnięcie najlepszego wyniku w biznesie. 

 
Dopasowanie produktu do rynku

Pierwszym krokiem do sukcesu jest wybór odpowiedniego produktu. Nie chodzi jednak o cenę, a jakość oferty. Dobra oferta to taka, która dotyczy produktu będącego w stanie spełnić wszystkie wymagania klienta. Tak naprawdę nie chce on płacić za produkt, tylko rozwiązanie swojego problemu oraz spełnienie konkretnej potrzeby. Na przykładzie popularności bardzo drogich, inteligentnych domów jednorodzinnych widać, że klienci zainteresowani są przede wszystkim wartościową i dobrze wycenioną przez specjalistów nieruchomością. W tym wypadku celem jest posiadanie oszczędnego i zaawansowanego technologicznie domu – nieruchomości tego typu są bardzo innowacyjne i mają szansę zdominować wkrótce całą branżę budowlaną. Klienci zdają sobie sprawę z ich nowoczesności oraz wynikającej z tego wysokiej ceny. Wiedzą, że takie domy muszą dużo kosztować i dlatego płacą za nie odpowiednią cenę. Widzą w tym wartość oraz opłacalną inwestycję na lata. Paradoksalnie, budynek tego typu sprzedać można łatwiej i szybciej, niż np. dużo tańszą ofertę naprawy samochodu w specjalistycznym serwisie. Sytuacja wygląda nieco inaczej np. w przypadku tanich produktów, np. chińskich towarów sprzedawanych na portalach aukcyjnych. Klient jest świadomy, że są to nietrwałe, szybko się psujące rzeczy. Dlatego poszukuje okazji cenowych oraz oszczędza. Produkt musi być więc dobrze dopasowany do potrzeb rynku.

Wybór źródła ruchu

Pozyskanie ruchu na stronie nie prowadzi od razu do zwiększenia sprzedaży, a sama sprzedaż nie zależy wyłącznie od reklamy. Równie ważna jest odpowiednia grupa docelowa, a także sama oferta i produkt, czy też tzw. lejek sprzedażowy. Ruch jest jedynie małym elementem systemu sprzedaży, w którym pozycjonowanie, reklamy kontekstowe, social media, blogi, e-mail marketing itd. mają określony udział jedynie na pewnym etapie całego procesu. Podejmowanie właściwych decyzji związanych z źródłem ruchu również zależy przede wszystkim od zrozumienia schematu CLV, czyli Wartości Klienta w Czasie. Zwiększa ono znajomość własnego systemu biznesowego, co wpływa na lepsze zarządzanie środkami dotyczącymi pozyskiwana klientów w poszczególnych źródłach ruchu. Aby osiągnąć najlepszy rezultat, należy zrozumieć, jak obliczyć wartość jednej transakcji, maila lub odwiedzającego. Natomiast w zmaksymalizowaniu zysków pomóc może wiedza na temat słabych punktów tunelu sprzedażowego oraz sposobu, w jaki można je poprawić. Reklamę należy traktować systemowo. Wszystkie elementy biznesu muszą być ustawione tak, aby działać w możliwie najbardziej wydajny sposób. Reklama jest jednak tylko początkiem strategii. Potencjalny klient musi trafić na tzw. Squeeze Page, gdzie czeka na niego Przynęta.

 
Odpowiednia przynęta

Biznes rozwijać można poprzez zwiększenie liczby klientów lub poprawienie skuteczności sprzedaży dla klientów już istniejących. Działania biznesowe nie powinny opierać się na ciągłym pozyskiwaniu nowych osób, ponieważ jest to bardzo nieopłacalne. Nie każda nowa osoba odwiedzająca stronę z ofertą pozostawia po sobie jakąkolwiek formę dalszego kontaktu, więc część pracy i wydanych pieniędzy idzie na marne. Aby jednak potencjalny klient pozostawił po sobie kontakt, należy zaoferować mu coś w zamian. W celu zatrzymania jak największej ilości osób, warto zastosować tak zwaną przynętę, czyli Lead Magnet. W języku angielskim lead oznacza osobę / kontakt do osoby, czyli w tym przypadku numer telefonu lub e-mail. Lead Magnet jest w pewnym sensie formą łapówki, która daje bardzo dużą szansę na pozyskanie informacji kontaktowych potencjalnego klienta. W ten sposób zdobywane jest jego zaufanie, co pozwala na budowanie dalszej relacji biznesowej. 

Tańsza oferta

Po skierowaniu ruchu na stronę typu Squeeze Page, klient trafia na przynętę, którą otrzymuje w zamian za pozostawienie kontaktu. Celem działalności biznesu zawsze jest jednak konkretny wynik finansowy, do którego sprzedawca nie powinien dokładać. Pozyskanie ruchu, lajków i popularności przynosi dużą satysfakcję, ale w pewnym momencie należy po prostu zacząć sprzedawać swoje produkty lub usługi. Bardzo duża ilość sprzedawców popełnia zasadniczy błąd, który polega na oferowaniu najdroższych produktów już przy pierwszym kontakcie z klientem. Tymczasem skorzystanie z tak poważnej oferty bardzo rzadko interesuje nowego klienta. Dlatego lepiej zaproponować mu produkt tańszy, idealny dla osoby dopiero zapoznającej się z działalnością sprzedawcy. Jest to nie tylko doskonały i ostrożny sposób na dokonanie pierwszej transakcji, ale również okazja do przełamania lodów oraz możliwość zbudowania dodatkowego zaufania. Dotychczasowy czytelnik staje się prawdziwym klientem, który wykazuje realne zainteresowanie dalszą współpracą. Takie rozwiązanie zmniejsza również ryzyko niepowodzenia. Tańszy produkt kupi więcej osób, a pozyskane środki przeznaczyć można na refinansowanie kampanii. Liczba klientów zaczyna rosnąć, dlatego najwyższy czas na złożenie poważniejszej oferty. 

Produkt główny i ekskluzywny 

Większość firm dysponuje rozmaitymi produktami głównymi, jednak nie każda z nich posiada w swojej ofercie tańsze produkty, które pomagają w zbudowaniu zaufania. Produktów flagowych nie powinno się oferować ludziom już na starcie. Jeżeli zaufanie klientów nie zostało jeszcze zdobyte i ugruntowane, nie będą oni skłonni wydawać większej ilości pieniędzy. Problemem może być również nieduża świadomość na temat produktu, ponieważ ofertę widziało jeszcze za mało osób. Zaradzić można temu poprzez dalsze realizowanie odpowiedniej strategii. Warunkiem jest jednak poprawne zastosowanie wszystkich wcześniejszych i późniejszych etapów omawianego systemu sprzedaży. Pozyskani klienci zawsze generują zyski, jednak mogą się one zwiększyć jeszcze bardziej, często przebijając przychody konkurencji prowadzącej podobny biznes internetowy. W tym celu konieczne jest zaoferowanie produktu, którego zadaniem będzie maksymalizacja zysku. Zainteresowani ofertą klienci cenią sobie przede wszystkim produkty ekskluzywne. Chcą płacić za jakość, dlatego za najlepszy towar są w stanie uiścić opłatę premium. Produkt cechujący się wysoką marżą sprawi, że biznes rozwinie się jeszcze bardziej.

Stworzenie ścieżki powrotnej

Ostatnim etapem budowania świadomego biznesu jest utworzenie tzw. ścieżki powrotnej, a tam samym pozyskanie klientów stałych. Nawet jeżeli realny nabywca kupił wszystkie oferowane produkty, nadal może być zainteresowany kolejnymi. Dlatego wszystkim klientom należy dać możliwość regularnego powrotu do usług i produktów oferowanych w ramach prowadzonego przez siebie biznesu. Strategia ta opiera się na utrzymywaniu stałego kontaktu z klientem oraz rozwijaniu z nim dalszej relacji. Klient musi mieć możliwość otrzymania ofert dotyczących dodatkowych, mogących go zainteresować produktów. Jednocześnie, w celu ponownego pozyskania tych samych osób nie powinno się ponosić nadmiernych kosztów związanych z marketingiem. Ścieżka powrotna to sposób na ponowne wykorzystanie danych kontaktowych zdobytych przy pomocy Squeeze Page oraz techniki Lead Magnet. W tym celu wykorzystać można listę mailingową, społeczności internetowe czy programy lojalnościowe. To właśnie tego typu narzędzia służą do zorganizowania ponownego oraz regularnego kontaktu z klientem.