Zaznacz stronę

Osiągnięcie sukcesu w ebiznesie wydaje się łatwe, zwłaszcza jeżeli obserwuje się spektakularne sukcesy startupów. Tymczasem prawda jest taka, że większość osób nie osiąga nie tylko tak wielkiego sukcesu, ale też często po prostu ledwo wiążą koniec z końcem, a nawet bankrutują. Dlaczego tak jest?

Specyfika ebiznesu

Biznes internetowy jest wprawdzie niemal tak stary jak sam internet, na dodatek przeniesiono do niego wiele rodzajów działalności prowadzonej wcześniej w tradycyjny sposób. Dobrym przykładem na ebiznes może być sprzedaż produktów za pośrednictwem sieci.
Pozornie sprzedaż w internecie nie różni się wiele od tej tradycyjnej. Jest nawet wygodniejsza, ponieważ nie trzeba ruszać się z domu, by dokonać zakupu. Niestety, psychologowie biznesu twierdzą, że klient który nie wkłada wiele wysiłku w wyszukiwanie produktów, o wiele łatwiej rezygnuje z zakupu.
Niezrozumienie specyfiki ebiznesu – bez względu na branże, w której się działa – jest jednym z najczęstszych powodów porażki w tego rodzaju przedsięwzięciach. Marketing internetowy musi się opierać na nieco innych zasadach, niż zwykłą sprzedaż.

Budowanie relacji z klientem
Wprawdzie przy tradycyjnej sprzedaży odpowiednie trwałe relacje z klientem są bardzo ważne i nie da się prowadzić skutecznego marketingu, jednak w przypadku internetu bardzo ważny jest fakt, że łatwo znaleźć tam wiele informacji o produktach, przez co uwaga klienta bardzo się rozprasza. Relacje te mają zatem na celu utrzymanie uwagi klienta i przekazywanie mu kolejnych wiadomości. Idealnie jeżeli ich forma sprawia, że klient czeka na nie z zaciekawieniem. Jednym z głównych grzechów przedsiębiorców w sieci jest nieatrakcyjna forma oferty, która nie tylko nie przyciąga, ale też niekiedy odpycha potencjalnych klientów.
Przez wiele lat przykładem dobrego budowania relacji z klientem był tzw. marketing sieciowy. Biznes ten opierał się przede wszystkim na tym, że klient sam mógł stać się sprzedawcą produktu i w ten sposób nie tylko zadbać o lepsze ceny dla siebie, ale również zarobić. Obecnie ta forma sprzedaży wkracza w nowe stadium, znane jako marketing rekomendacyjny.

Czym jest marketing rekomendacyjny
Tego rodzaju działalność łączy w sobie najlepsze cechy marketingu sieciowego z wygodą, jaką oferuje internet. Wprawdzie pozyskiwanie nowych klientów do sieci jest nadal najbardziej istotną częścią tego biznesu, jednak nie chodzi tu o żadną formę sprzedaży bezpośredniej. Osoba zainteresowana czerpaniem zysków z tej formy marketingu nie musi zbierać zamówień i namawiać do zakupu produktów. Najważniejsze jest pozyskanie nowych klientów.
Klient zostaje wpisany na listę mailingową, przez co ma dostęp do najnowszych informacji o produktach. Sam decyduje kiedy i jak dokonuje zakupu. W tym momencie naliczana jest prowizja dla osoby wprowadzającej danego klienta do systemu.

Prowadząc biznes w sieci trzeba być na bieżąco ze wszystkimi zmianami, zwłaszcza jeżeli dotyczą one sposobu myślenia o prowadzeniu relacji z klientem. Ignorowanie tych zmian zmniejsza szanse na powodzenie.

Może męczy Cię praca w korporacji, a biznes klasyczny zabiera cały Twój wolny czas? Startując od Zera Wykorzystaj Gotowy System Marketingowy Działający w Modelu SOFTMARKETINGU.

Otrzymasz praktyczne rozwiązania:

Dowiesz się w jaki sposób zbudować Swój Własny rentowny model biznesowy.

Jak zwiększyć możliwości finansowe, aby mieć więcej wolnego czasu, przestać żyć od wypłaty do wypłaty lub od faktury do faktury.

Poznasz Rozwiązania i wdrożenia, z którymi zyskujesz 40% więcej czasu na swoje pasje.